Digitale strategie

Met een scherpe digitale strategie bedien je de eindgebruikers van jouw product of dienst op hun wenken. Wij brengen alle behoeften in kaart, definiëren kansen voor waardevolle interacties en stippelen een roadmap uit voor de meest verhelderende digitale omgeving.

Scroll

De beste weg naar een succesvol digitaal product

Met een uitgebreid onderzoek kijken we naar de wensen die stakeholders en gebruikers hebben voor de website. Hier baseren we het ontwerp op. We optimaliseren de website voor zoekmachines, maken een to-do list voor de ontwikkeling van alle secties en functionaliteiten. Van daaruit creëren we het functioneel ontwerp.

1

Contextverkenning

Welkom! We brengen in kaart wie de stakeholders van de website zijn, inclusief hun belangen. Zo stellen we de optimale manier vast om met hun wensen om te gaan.

2

Gebruikersprofielen

We maken persona’s, gedetailleerde omschrijvingen van verschillende gebruikers. Zo onderzoeken we of de website de doelgroepen bereikt. We baseren het verdere website-ontwerp op deze gebruikersprofielen.

3

Klantreizen

We kijken hoe gebruikers de website willen gebruiken om bepaalde doelen te bereiken. En we analyseren wanneer ze welke onderdelen van het product of de dienst gebruiken. De resultaten hiervan vormen samen de klantreis.

4

Backlogcreatie

We inventariseren en prioriteren alle secties en functionaliteiten in een backlog. Dat is een to-do list voor een periode van 1 tot 4 weken.

5

Functioneel ontwerp

Het functioneel ontwerp is de blauwdruk van je website en beschrijft hoe jouw platform eruit moet zien en wat hij allemaal kan en doet. Een functioneel ontwerp biedt houvast en verheldert.

Menno Huisman
Digital director / Partner

Meer weten over digitale strategie?

Wij leggen er graag meer over uit en bekijken samen hoe je dit het beste voor jouw project in kunt zetten.

Veelgestelde vragen

Digitale strategie doen we altijd in co-creatie met de klant. Dit betekent dat we gezamenlijk middels een of meerdere workshops toewerken naar een gedegen strategie.

Wij raden aan om collega's bij de workshops te betrekken die domeinkennis hebben en tegelijkertijd het mandaat hebben om strategische beslissingen te maken. De workshops zijn pressure-cookers waarin snel besluiten moeten kunnen worden genomen.

Persona's zijn meer dan een samenvatting van je doelgroep. Met persona's splits je je doelgroep uit naar gedetailleerd omschreven fictieve personages. Deze bevorderen je inlevingsvermogen en empathie met ze tijdens het gehele verdere traject.

Ja. Wij geloven dat gebruikerstests het platform en de keuzes die wij maken valideren en dus onmisbaar zijn. Met de resultaten van de user testing verbeteren wij jouw platform totdat deze de ideale gebruikerservaring biedt.