Clarify is hét branding bureau in Amsterdam. We helpen je bij het bouwen van een betekenisvol merk. Of je nu nieuw bent op de markt en op zoek bent naar een heldere positionering met een bijpassende visuele identiteit, of je bestaande merk een opfrisbeurt wilt geven om je zakelijke doelen te bereiken. Wij ontwikkelen merken die aanspreken, blijven kleven en waar mensen van houden. Onze aanpak combineert consultancy, design en technologie om jouw verhaal te vertellen op een manier die onderscheidend en tijdloos is.
Branding bureau nodig?
Organisaties die Clarify kiezen voor branding
Branding bij Clarify
Bij Clarify geloven we dat de kracht van een sterk merk ligt in eenvoud. Hoe complex je markt of product ook is, wij maken jouw verhaal helder en toegankelijk. Als branding bureau zorgen we ervoor dat de kern van jouw organisatie – de 'why' die je onderscheidt – scherp naar voren komt. Zo leggen we een stevig fundament waarop al jouw merkelementen gebaseerd kunnen worden, of je nu in Amsterdam of daarbuiten actief bent.
Jouw merk
Het is belangrijk dat je zelf eenvoudig en consistent aan de slag kunt met het toepassen van je merkidentiteit. Daarom ontwikkelen we als branding bureau duidelijke brand guides en design systems met alle bouwstenen die je nodig hebt om je merk tot leven te brengen. Als branding bedrijf letten we er bovendien op dat jouw ambities realistisch blijven en passen bij wat haalbaar is in de implementatie. Zo sluit alles aan bij je huidige situatie en kun je met vertrouwen bouwen aan een sterk en toepasbaar merk. Wanneer extra expertise nodig is, staan onze branding specialisten klaar om te adviseren.
Ben je op zoek naar een ervaren branding bureau?
Ben je op zoek naar meer informatie? Of wil je direct samen met ons ervaren branding bureau aan de slag? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. We staan klaar om al je vragen te beantwoorden.
Van strategie tot uitrol
Ook een betekenisvol merk bouwen?
Wij leggen er graag meer over uit en bekijken samen hoe we dit voor jouw uitdaging kunnen aanpakken.
Veelgestelde vragen
Branding is het proces van het creëren van een unieke identiteit voor een bedrijf, product, dienst of evenement. Het omvat alle elementen die bijdragen aan de perceptie van een merk, zoals de visuele identiteit, merkwaarden, tone of voice en de algehele klantervaring.
Mensen krijgen iedere dag enorm veel informatie te verwerken. De aandacht van de consument is daarbij een grote uitdaging. Daarom is het belangrijk om een sterk merk te hebben, dat niet alleen opvalt, maar ook een uniek en eigen verhaal vertelt dat aansluit bij de belevingswereld van de ontvanger.
Branding is meer dan een visuele identiteit. Het omvat ook elementen als merkwaarden, tone of voice en de algehele klantervaring. Bovendien betreft branding ook het toepassen van een visuele identiteit op allerlei communicatiemiddelen.
Een merkfundament is de basis van een sterk merk. Het betreft ondermeer de kernwaarden, merkbelofte en boodschap. Het is de fundering waarop alle merkactiviteiten rusten. Een helder merkfundament zorgt voor consistentie, vertrouwen en een duidelijke positionering in de markt.
Jazeker, werknemers zijn net zo goed ontvangers van je merk als jouw klanten dat zijn. Dat betekent dus dat wij ook nadenken over hoe jouw merk op je werknemers en toekomstig talent moet overkomen en hoe jij je als werkgever dus het beste kunt positioneren.
Het liefst wel. De visie, missie en strategie van een bedrijf liggen aan de basis van een merkstrategie. Hieruit kunnen we namelijk de kernwaarden, merkbelofte en boodschap destilleren. Soms merken we dat deze basis er nog niet goed ligt. In dat geval kunnen we helpen bij een voortraject om deze zaken vast te leggen.
Dit betreft alle mogelijke merkuitingen, zowel online als offline. Denk hierbij bijvoorbeeld aan websites, advertenties, social media templates, presentaties, brochures, rapporten, banieren en beursstands.
Bij een volledig brandingtraject leveren we een stijlgids op met daarin vastgelegd het logo, lettertypes, kleurenpalet en vormentaal. Daarnaast uiteraard alle ontworpen communicatiemiddelen en in het geval van een website ook vaak een digital design system, waarin alle website modules zijn vastgelegd.
Uitgelichte branding projecten
NAVO
Visuele identiteit en communicatiemiddelen voor de NAVO-top 2025
iwell
Merkontwikkeling voor een internationale speler in energiebeheer