Met de aanname van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) door de EU zijn steeds meer bedrijven vanaf 2024 verplicht om te rapporteren over de impact van hun activiteiten op mens en milieu. De EU-richtlijn vraagt van bedrijven om enorme hoeveelheden data en informatie te verzamelen, te verwerken en te publiceren. Wij zetten information design in om plannen concreet te maken en organisaties in beweging te brengen.
Duurzaamheid
Concrete stappen richting een duurzame toekomst
Om mensen in beweging te krijgen, is het eerst nodig dat zij bewuster worden van de problematiek rondom duurzaamheid. Daarbij kunnen visuele middelen een belangrijke rol spelen. Door duurzaamheid meer te laten leven, bijvoorbeeld met animaties die een gevoelige snaar raken of met een visuele identiteit waarin een passende mascotte centraal staat, geven we een gezicht aan het onderwerp en verhogen we de urgentie. Wij helpen je graag bij onderstaande uitdagingen.
Een heldere ESG-strategie ontwikkelen
Jouw stakeholders verwachten dat je de juiste keuzes maakt. Dat je bewust omgaat met de gemeenschap waarmee je samenwerkt en dat je goed nadenkt over welke impact bepaalde handelingen hebben op de planeet. Wij helpen onze klanten bij het ontwikkelen van een strategisch kader, KPI-dashboards en roadmaps die jouw doelstellingen weergeven en laten zien hoe goed je al op weg bent.
Een overzichtelijk en inspirerend CSRD-rapport
Als de strategie van jouw organisatie is vastgesteld, is het zaak om deze strategie op een overzichtelijke manier vast te leggen. Zodat de plannen inzichtelijk zijn en écht richting geven. We ontwikkelen visuele rapporten, samenvattingen en scrollstories die jullie weg richting meer gelijkheid inzichtelijk maken. Deze zijn in te zetten voor zowel interne als externe communicatie.
Jouw gehele organisatie meekrijgen in veranderingen
Naast het vastleggen van ESG-doelen, moeten deze ook gaan leven binnen jouw organisatie. We zetten strategie-activatie in om draagvlak voor verandering te creëren. Hoe groot of klein een verandering ook is, medewerkers moeten de veranderingen gaan omarmen om deze te laten slagen. Naast het intern laden van de missie en visie van jullie organisatie, zetten we middelen in als route- en rollenkaarten om verdere verdieping op individueel niveau te bewerkstelligen.
Heb je ook een vraagstuk rondom duurzaamheid?
We helpen je graag met onze kennis over dit thema en bekijken samen hoe we jouw vraagstuk het beste kunnen aanvliegen.
Uitgelichte cases
Nicolaas G. Pierson Foundation
Informatiespot voor wetenschappelijk bureau NGPF om kiezers te informeren over het landgebruik in Nederland
Vogelbescherming
Een online campagne voor de verkiezingen van 2023