Duurzaamheid

Met de aanname van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) door de EU zijn steeds meer bedrijven vanaf 2024 verplicht om te rapporteren over de impact van hun activiteiten op mens en milieu. De EU-richtlijn vraagt van bedrijven om enorme hoeveelheden data en informatie te verzamelen, te verwerken en te publiceren. Wij zetten information design in om plannen concreet te maken en organisaties in beweging te brengen.

Scroll

Concrete stappen richting een duurzame toekomst

Om mensen in beweging te krijgen, is het eerst nodig dat zij bewuster worden van de problematiek rondom duurzaamheid. Daarbij kunnen visuele middelen een belangrijke rol spelen. Door duurzaamheid meer te laten leven, bijvoorbeeld met animaties die een gevoelige snaar raken of met een visuele identiteit waarin een passende mascotte centraal staat, geven we een gezicht aan het onderwerp en verhogen we de urgentie. Wij helpen je graag bij onderstaande uitdagingen.

Een heldere ESG-strategie ontwikkelen

Jouw stakeholders verwachten dat je de juiste keuzes maakt. Dat je bewust omgaat met de gemeenschap waarmee je samenwerkt en dat je goed nadenkt over welke impact bepaalde handelingen hebben op de planeet. Wij helpen onze klanten bij het ontwikkelen van een strategisch kader, KPI-dashboards en roadmaps die jouw doelstellingen weergeven en laten zien hoe goed je al op weg bent.

Een overzichtelijk en inspirerend CSRD-rapport

Als de strategie van jouw organisatie is vastgesteld, is het zaak om deze strategie op een overzichtelijke manier vast te leggen. Zodat de plannen inzichtelijk zijn en écht richting geven. We ontwikkelen visuele rapporten, samenvattingen en scrollstories die jullie weg richting meer gelijkheid inzichtelijk maken. Deze zijn in te zetten voor zowel interne als externe communicatie.

Jouw gehele organisatie meekrijgen in veranderingen

Naast het vastleggen van ESG-doelen, moeten deze ook gaan leven binnen jouw organisatie. We zetten strategie-activatie in om draagvlak voor verandering te creëren. Hoe groot of klein een verandering ook is, medewerkers moeten de veranderingen gaan omarmen om deze te laten slagen. Naast het intern laden van de missie en visie van jullie organisatie, zetten we middelen in als route- en rollenkaarten om verdere verdieping op individueel niveau te bewerkstelligen.

Nynke Haarsma

Consultancy director

Wat goed is aan de nieuwe CSRD-regelgeving, is dat bedrijven niet alleen moeten rapporteren over hun duurzaamheidsdoelen, maar hier ook concrete stappen aan moeten verbinden en dit moeten monitoren. Het succes van een bedrijf wordt vanaf nu niet alleen meer afgemeten aan winst, maar ook aan de mate van positieve bijdrage aan mens en milieu.

Heb je ook een vraagstuk rondom duurzaamheid?

We helpen je graag met onze kennis over dit thema en bekijken samen hoe we jouw vraagstuk het beste kunnen aanvliegen.

Uitgelichte cases

Nicolaas G. Pierson Foundation

Informatiespot voor wetenschappelijk bureau NGPF om kiezers te informeren over het landgebruik in Nederland.

Vogelbescherming

Een online campagne voor de verkiezingen van 2023

Uitgelichte inzichten

Visual consultancy
4 min leestijd

Information design voor duurzaamheidscommunicatie

Visual consultancy
5 min leestijd

Versnellen richting een duurzame luchtvaartsector