Wij vertalen complexe ideeën naar heldere en originele animaties. We combineren een effectief proces met vakmanschap. Zo creëren we een eindresultaat dat gezien én begrepen wordt! Geen ruis of geen verrassingen maar gewoon sterke doeltreffende animaties die werken, tegen vaste kosten.
Heldere animatie laten maken?
Wij maken animaties voor onderstaande organisaties
Toonaangevende animaties. Gemaakt door vakmensen.
Wij maken animaties die organisaties vooruithelpen. Ons werk versterkt campagnes, maakt beleid begrijpelijk en verandering zichtbaar.
We verbeteren ons werk continu. Slimmer, efficiënter en origineler bij elke opdracht. Organisaties die zeker willen zijn van kwaliteit kiezen voor Clarify. Onze klanten weten dat goed werk hun doelen pas echt dichterbij brengt.
Waarom kiezen voor Clarify?
Benieuwd wat we kunnen betekenen?
Laat ons kort weten waar je naar op zoek bent, dan denken we direct en vrijblijvend met je mee. We geven eerlijk advies, zonder verkooppraatjes. Zo weet je meteen wat voor jou het verschil kan maken.
Een beller op 📞 020 204 4534 is sneller. Maar contact opnemen via het formulier hieronder of 📬 [email protected] mag natuurlijk ook!
Onze aanpak
AI inzetten voor betere animaties
Veel klanten en bureaus gebruiken tegenwoordig AI voor animaties, maar het resultaat blijft oppervlakkig of voorspelbaar. Wij zetten AI anders in. Het helpt ons complexe informatie snel te ordenen, vroege keuzes beter te onderbouwen en repeterende taken uit handen te nemen. Zo winnen we tijd waar je weinig creativiteit voor nodig hebt en houden we ruimte over voor de stappen die wél bepalend zijn voor kwaliteit.
Die combinatie maakt het verschil. Onze makers gebruiken AI om tempo te maken, terwijl het creatieve werk volledig in handen blijft van specialisten. Daardoor kunnen we sneller leveren, varianten en versies in meerdere talen toevoegen, ondertitels automatiseren en voice-overopties vooraf testen. Jij krijgt een animatie met meer finesse, meer mogelijkheden en een proces dat soepel loopt zonder extra kosten.
Uitgelichte animaties
Bekijk al ons werkEnergie in het OV
Een spetterende animatie over de slimme energieoplossingen met het OV-netwerk voor een duurzamer Nederland
Pensioenfonds PGB
Visuele middelen die informatie over pensioenen helder en aantrekkelijk uitleggen aan ouderen
Kennismaken met Clarify?
Een kort bericht of telefoongesprek is voor Yorin genoeg om je de duidelijkheid te geven waar je naar op zoek bent! Hij denkt graag vrijblijvend met je mee, geeft je een eerlijk beeld van wat er kan en wat het ongeveer gaat kosten. Je merkt meteen hoe we werken en communiceren, zodat je zonder twijfel de volgende stap kunt zetten.
Veelgestelde vragen
We snappen dat je een hoop vragen hebt als je een animatie laten maken wilt. Hieronder vind je heldere antwoorden op een aantal veelgestelde vragen over kosten, doorlooptijd, werkwijze en wat je als klant van onze samenwerking kunt verwachten.
De kosten voor het maken van een animatie variëren en hangen af van factoren zoals de lengte, complexiteit van de boodschap, stijl waarin de animatie wordt uitgevoerd en mate van beweging. Prijzen voor solide animaties van rond de 90 seconden variëren van 5.000 tot 15.000 euro. Voorafgaand aan een project bepalen welke vorm en processtappen het beste aansluiten bij bij de wensen van onze klanten en geven we een offerte met een vaste prijs af.
Een animatie laten maken is iets dat we in samenwerking met onze klanten doen. Onze projecten hebben doorgaans een doorlooptijd van drie tot zes weken. Door extra mankracht in te schakelen is twee weken doorlooptijd bij uitzondering mogelijk, mits de klant snel kan schakelen. Samen met de klant maken we een dag tot dag planning voor de verschillende werkzaamheden en contactmomenten. Als bureau streven we naar kwaliteit. Met meer dan 15 jaar ervaring weten we dat een nachtje extra slapen over het concept en voldoende feedback momenten geen overbodige luxe zijn.
Animaties kunnen complexe boodschappen op een heldere en toegankelijke manier overbrengen. Ze bieden veel creatieve vrijheid, kunnen volledig worden aangepast aan de huisstijl van een bedrijf en zijn in staat om gedetailleerde informatie effectief over te brengen.
De ideale lengte van een animatie hangt af van waar deze ingezet wordt. Tegenwoordig nemen bezoekers minder dan een minuut de tijd, om te bepalen of een boodschap interessant is. Maar we pretenderen niet dat alles binnen 60 seconden kan worden uitgelegd. Voor televisie commercials geldt dat 30 seconden een erg geschikte lengte is. Pre-rolls voor gebruik op Youtube zijn doorgaans zo'n 5-20 seconden lang. Animaties bestemd voor gebruik in offline presentaties of instructies kunnen gerust langer dan 1 minuut zijn. Ons uitgangspunt bij dit soort producties blijft nog steeds om bij de kern te blijven.
Onze implementatiestrategie omvat uitgebreid onderzoek naar je doelgroep om te zorgen dat de animatie resonantie vindt. We houden rekening met demografische factoren, interesses en gedragspatronen om een video te maken die niet alleen informeert maar ook engageert. Ja, wij bieden de mogelijkheid om gebruikersonderzoek uit te voeren, zowel voorafgaand aan de productie als nadien. Dit onderzoek helpt bij het afstemmen van de animatie op de behoeften en verwachtingen van je doelgroep en biedt waardevolle inzichten voor toekomstige projecten.
Wij gebruiken AI om onze samenwerking en ons werk te versterken, niet te vervangen. AI helpt ons bij het optimaliseren van workflows, het analyseren van data voor gebruikersgedrag, en het ondersteunen van creatieve beslissingen, wat leidt tot efficiëntere processen en innovatieve ontwerpen.
We willen graag wat meer weten over je visie, organisatie, beoogde boodschap en doelgroep van de animatie. Vaak maken we hiervoor via video- of telefonische afspraak. Of we gebruiken ons briefingsformulier, dat mensen stimuleert hun aanvraag eens op een andere manier te bekijken. Op basis van deze gegevens maken we daarna een fixed-price offerte, waarin bovenstaande zaken worden meegenomen.
Clarify is gespecialiseerd in het tot de kern terugbrengen van grote hoeveelheden complexe informatie. We vertalen dit naar een pakkende voice-overtekst en storyboard. Het fijn wanneer onze klanten het nodige voorwerk verrichten. Maar het maken van een goed storyboard en voice-overtekst is vakwerk. Door onze klanten aangeleverde storyboards zijn voor ons daarom niet leidend maar puur ter inspiratie.
We maken verschillende soorten animaties, elk met een eigen karakter en doel. Animatie is de overkoepelende vorm, maar binnen die vorm bestaan duidelijke smaken.
Een uitleganimatie, explainer of explainer video is bedoeld om complexe onderwerpen helder te maken. Dit type zet informatie stap voor stap neer, logisch opgebouwd en makkelijk te volgen. Een explanimation hoort daarbij, maar heeft vaak een iets speelsere stijl.
Een bedrijfsanimatie of animatiefilm richt zich meer op je merkverhaal. Het draait om identiteit, tone of voice en context. Het schuurt tegen een bedrijfsvideo aan, maar blijft volledig geanimeerd.
Een instructiefilm is praktischer. Hier laat je zien hoe iets werkt, welke stappen iemand moet nemen of hoe een proces in elkaar zit. Functioneel en precies.
De termen animatievideo, promotiefilm, animatiefilmpje en filmpje vallen in de categorie wervend. Vaak korter, dynamischer en bedoeld om aandacht te trekken of een boodschap snel te laten landen.
Samen dekken deze varianten de volle breedte van wat animatie als middel kan doen. Dat geeft je ruimte om precies de vorm te kiezen die past bij jouw doel.