Bij Clarify helpen we je bij het bouwen van een betekenisvol merk. Of je nu nieuw bent op de markt en op zoek bent naar een heldere positionering met een bijpassende visuele identiteit, of je bestaande merk een opfrisbeurt wilt geven om je zakelijke doelen te bereiken. Wij ontwikkelen merken die aanspreken, blijven kleven en waar mensen van houden. Onze aanpak combineert consultancy, design en technologie om jouw verhaal te vertellen op een manier die onderscheidend en tijdloos is.
Branding
Organisaties die Clarify kiezen voor branding
Branding bij Clarify
Bij Clarify geloven we dat de kracht van een sterk merk ligt in eenvoud. Hoe complex je markt of product ook is, we maken jouw verhaal helder en toegankelijk. Samen ontdekken we de kern van jouw organisatie – de 'why' die je onderscheidt – en leggen we een stevig fundament waarop al jouw merkelementen vervolgens gebaseerd kunnen worden.
Jouw merk
Het is belangrijk dat je zelf eenvoudig en consistent aan de slag kunt met het toepassen van je merkidentiteit. Daarom ontwikkelen we duidelijke brand guides en design systems met alle bouwstenen die je nodig hebt om je merk op de juiste manier tot leven te brengen. We zorgen er bovendien voor dat jouw ambities realistisch blijven en passen bij wat haalbaar is voor de implementatie. Zo sluiten de plannen altijd aan bij je huidige situatie en kun je met vertrouwen bouwen aan een sterk en toepasbaar merk.
Meer informatie over de mogelijkheden van branding?
Ben je op zoek naar meer informatie? Of wil je direct aan de slag met het ontwikkelen van een merkidentiteit? Neem contact met ons op. We staan klaar om al je vragen te beantwoorden.
Van strategie tot uitrol
Ook een betekenisvol merk bouwen?
Wij leggen er graag meer over uit en bekijken samen hoe we dit voor jouw uitdaging kunnen aanpakken.
Veelgestelde vragen
Branding is het proces van het creëren van een unieke identiteit voor een bedrijf, product, dienst of evenement. Het omvat alle elementen die bijdragen aan de perceptie van een merk, zoals de visuele identiteit, merkwaarden, tone of voice en de algehele klantervaring.
Mensen krijgen iedere dag enorm veel informatie te verwerken. De aandacht van de consument is daarbij een grote uitdaging. Daarom is het belangrijk om een sterk merk te hebben, dat niet alleen opvalt, maar ook een uniek en eigen verhaal vertelt dat aansluit bij de belevingswereld van de ontvanger.
Branding is meer dan een visuele identiteit. Het omvat ook elementen als merkwaarden, tone of voice en de algehele klantervaring. Bovendien betreft branding ook het toepassen van een visuele identiteit op allerlei communicatiemiddelen.
Een merkfundament is de basis van een sterk merk. Het betreft ondermeer de kernwaarden, merkbelofte en boodschap. Het is de fundering waarop alle merkactiviteiten rusten. Een helder merkfundament zorgt voor consistentie, vertrouwen en een duidelijke positionering in de markt.
Het liefst wel. De visie, missie en strategie van een bedrijf liggen aan de basis van een merkstrategie. Hieruit kunnen we namelijk de kernwaarden, merkbelofte en boodschap destilleren. Soms merken we dat deze basis er nog niet goed ligt. In dat geval kunnen we helpen bij een voortraject om deze zaken vast te leggen.
Dit betreft alle mogelijke merkuitingen, zowel online als offline. Denk hierbij bijvoorbeeld aan websites, advertenties, social media templates, presentaties, brochures, rapporten, banieren en beursstands.
Bij een volledig brandingtraject leveren we een stijlgids op met daarin vastgelegd het logo, lettertypes, kleurenpalet en vormentaal. Daarnaast uiteraard alle ontworpen communicatiemiddelen en in het geval van een website ook vaak een digital design system, waarin alle website modules zijn vastgelegd.
Uitgelichte branding projecten
NAVO
Visuele identiteit en communicatiemiddelen voor de NAVO-top 2025
Spire
Merkstrategie en visuele identiteit voor nieuwe standaard in de vastgoedsector