Animatie

Met een animatie komt jouw verhaal tot leven. We bepalen eerst de boodschap, het doel en dan de vorm. Bijvoorbeeld een video of interactieve animatie, waarin je jouw doelgroep op een heldere manier meeneemt in jouw wereld. Animaties werken goed voor storytelling, intern en extern.

Scroll

Blaas je boodschap leven in

Sinds 2009 wekken we de boodschap van de klant tot leven met onze animaties. Een animatie kan bijvoorbeeld een nieuw product presenteren aan de klant, medewerkers inspireren met een visie, of een bedrijfsproces verduidelijken. Door te visualiseren creëren we impact, en zetten we mensen aan tot handelen. Door middel van bewegende illustraties, begeleid door een voice-over, communiceren we in korte tijd complexe informatie. Altijd met een duidelijke focus op kwaliteit. We ontwikkelen de animatie in samenwerking met de klant. Daarbij maken we heldere afspraken over het budget, de planning en deliverables.

1

Informatieanalyse

We vatten de informatie uit de kick-off samen en brengen structuur aan. Deze analyse vormt de inhoudelijke basis voor de animatie.

2

Voice-overtekst

Tijd voor goedlopende volzinnen. We schrijven de tekst die straks in de animatie te horen zal zijn. Op basis van de informatie-analyse én in de gewenste stijl.

3

Storyboard

Nu de tekst vastligt, gaan we aan de slag met het beeld. We delen het verhaal op in verschillende shots en schetsen de beelden. Ook beschrijven we hoe ieder beeld straks gaat bewegen.

4

Visual design

In deze fase werken we alle beelden uit in de gekozen visuele stijl, shot voor shot. Zo ontstaat een statische versie van de uiteindelijke animatie.

5

Stemopname

We selecteren een aantal stemacteurs en sturen hun demo’s. Vervolgens neemt de gekozen stemacteur de voice-over op. De tekst kan eenmaal opnieuw worden ingesproken.

TMNL

Een nieuwe visuele identiteit en middelen voor de strijd tegen financiële criminaliteit

The Ocean Cleanup

Met animaties en datavisualisatie bijdragen aan plasticvrije rivieren en oceanen

Veelgestelde vragen

De ideale lengte van een animatie hangt af van waar deze ingezet wordt. Kijkers bepalen meestal in minder dan een minuut of een boodschap interessant is. Maar soms is er meer tijd voor nodig om iets uit te leggen.

Een animatie maken is handwerk en iets dat we samen met onze klanten doen. Animaties hebben meestal een doorlooptijd van vijf tot zes weken. Als de klant snel kan schakelen en wij extra mankracht inschakelen, dan is drie tot vier weken doorlooptijd mogelijk.

Onze specialisatie is het tot de kern terugbrengen van grote hoeveelheden complexe informatie. We vertalen dit naar een pakkende voice-overtekst en storyboard.

We willen graag meer weten over je visie, organisatie, boodschap en doelgroep van de animatie. Vaak maken we hiervoor een afspraak. Of we gebruiken ons briefingsformulier, dat stimuleert om een aanvraag door onze bril te bekijken. Op basis van deze gegevens stellen we een offerte op met een vaste prijs.

We staan bekend om onze expertise in het bepalen van de juiste boodschap. Ook staan we bekend om de kwaliteit van onze op maat gemaakte animaties. Onze designers maken graag mooie dingen, alle illustratie- en animatie stijlen zijn mogelijk.

Jooske Visbeen

Client manager

Meer weten over animatie?

Wij leggen er graag meer over uit en bekijken samen hoe je dit het beste voor jouw project in kunt zetten.