PAC Protect

Impact

PAC Protect ontwikkelt producten en technologieën die de wereld veiliger maken. Hun vlaggenschip: een innovatief, modulair schild, waar onder andere de Nederlandse defensie, politie en gemeenten gebruik van maken. Om het merk én het belangrijkste product meer onder de aandacht te brengen, ontwikkelden wij voor PAC Protect een nieuwe website. Deze vertelt het merkverhaal en leidt de gebruiker naar verschillende varianten van het schild, inclusief accessoires.

De vraag

PAC Protect maakt hoogwaardige beschermingsproducten voor speciale eenheden. Hun vraag: ontwikkel een website waar de gebruiker van merkverhaal naar de verschillende schildvarianten en accessoires wordt geleid. Op die manier kan PAC Protect zowel hun doelgroepen beter bereiken als hen informeren over het productaanbod.

Het proces

Voor dit project hebben we een strategie-, ontwerp-, en ontwikkelingsfase doorlopen. In de strategiefase hebben we klantreizen opgesteld. Daarmee konden we alle interactiemomenten met de website in kaart brengen en een backlog opstellen voor de eerste versie. Tijdens de ontwerpfase maakten we gebruik van priority guides om te bepalen welke content waar moest komen te staan. Tenslotte hebben we in de ontwikkelingsfase een headless CMS ingericht. Dit geeft PAC Protect de vrijheid om in de toekomst de front-end te vernieuwen zonder dat het CMS vervangen hoeft te worden.

Het concept

Zelf een schild samen kunnen stellen - van verschillende varianten tot bijpassende accessoires - deed ons denken aan een blokkendoos. Dit vormde dan ook de basis voor het concept van de website. Als je door de verschillende configuratie-opties browst, leer je het product beter kennen én maakt het nieuwsgierig naar meer informatie.

Uitbreiding

Inmiddels hebben we de eerste versie van de website opgeleverd. Maar we hebben nog veel meer in petto voor een volgende versie. Momenteel werken we aan nieuwe secties en functionaliteiten om gebruikers nóg beter kennis te laten maken met de producten en technologieën van PAC Protect.

Menno Huisman

Digital director / Partner

Met information design kan je informatie zo helder mogelijk overbrengen zonder in te leveren op de merkervaring. Dat laat ook dit project zien. Mooi om voor PAC Protect een duurzame website te hebben ontwikkeld waarop hun merkverhaal én producten naadloos zijn verweven.