Athora

Impact

Als Europese verzekeringsgroep opereert Athora in verschillende landen, waaronder Nederland. Voor hun nieuwe kantoor in Amsterdam lagen de interieurkeuzes al vast, alleen ontbrak nog hun merkidentiteit. Hoe integreer je die in de look en feel van het pand? Aan ons de vraag om mee te denken én te werken.

De vraag

Athora klopte aan met een specifieke vraag: hoe kunnen we een vertaling maken van het merk naar het interieurdesign van ons nieuwe kantoor?

Het proces

Voor dit projecten hebben we gewerkt in sprints. Eerst hebben we gekeken wat er nodig was om het pand alvast een fijn en welkom gevoel te geven. Vervolgens gingen we per ruimte aan de slag. Met behulp van moodboards en conceptuele tekeningen kwamen we tot een steeds gedetailleerder beeld.

In co-creatie met Clarify hebben we een prachtig eindresultaat opgeleverd. Naast dat de samenwerking heel fijn was, zijn er ook hele mooie reacties gekomen vanuit onze medewerkers. Win-win!

An Chung, Senior communicatieadviseur

Het concept

Het mooist is om de kernwaarden van de organisatie te verwerken in een prachtstuk. Daarom hebben we gekozen voor een kunstwand – bestaande uit meerdere metalen panelen – die een blikvanger is geworden op het nieuwe kantoor. Ieder paneel bevat een uniek kunstwerk van een artiest uit de regio Amsterdam. De omschrijving van de werken én de gedachte erachter is door alle medewerkers van Athora te lezen.

De uitwerking

De verschillende merkelementen van Athora komen in het hele kantoor terug. Van bestickering en logouitingen tot diverse andere, fysieke merkuitingen. Daardoor staat het Athora-merk echt centraal en zien werknemers hun organisatie erin terug.

Iris ten Have
Visual consultant

Het is altijd fijn om samen te werken met mensen die ook hun creativiteit de vrije loop laten. Dit maakte het voor mij een extra bijzonder en mooi project om aan te werken.