Community Event

Vier keer per jaar organiseren we een event voor onze community: onze huidige teamleden, oud­ collega’s en freelance illustratoren, animatoren, copywriters, projectmanagers, noem maar op. Een bijeenkomst met sprekers, presentaties of workshops en een aansluitende borrel. Steeds rond een ander thema. Zo kunnen we met ons rijke netwerk ervaringen uitwisselen, elkaar inspireren en kennis delen.

Creatieven om te koesteren

Door de jaren heen hebben we veel talentvolle creatieven om ons heen verzameld. Een rijk netwerk van freelancers tot stagiairs, van oud-collega’s tot onze huidige teamleden. Illustratoren, animatoren, copywriters, projectmanagers, noem maar op. Stuk voor stuk talentvolle mensen waarmee we mooie projecten hebben gerealiseerd. Hoog tijd om meer te doen met én voor deze community.

We willen alle leden van onze community dolgraag blijven zien. Omdat het hartstikke gezellig is, maar ook omdat we van elkaar kunnen blijven leren. Door ervaringen uit te wisselen, elkaar te inspireren en kennis te delen. Daarom organiseren we vier keer per jaar een Community Event. Een bijeenkomst met sprekers, presentaties of workshops en natuurlijk altijd een aansluitende borrel. Steeds rond een ander thema.

Eerdere & aankomende edities

Het eerste event voor onze community stond geheel in het teken van… geluid! Pedro Botsaris & Charley van Veldhoven van Antfood bespraken de uitdagingen van geluidsproductie, geïllustreerd aan de hand van een funky animatieproject.

Annefleur Klinkhamer van House of Voice onthulde hoe een stemacteur de perfecte voice-over creëert, van geschreven tekst naar gesproken woord.

Max Gramser van THNDR sloot af met inzichten over sound design voor animaties, en hoe soepele geluiden naadloos kunnen aansluiten op vloeiende visuals.

Tijdens ons tweede event hebben we twee fascinerende sprekers gehad. Jan Willem Tulp, een data experience designer, opende met een verhelderende talk over datavisualisatie. Hij deelde inzichten over de uiteenlopende mogelijkheden en de beste aanpakken, verrijkt met talrijke voorbeelden en praktische tips.

Vervolgens nam Pietro Lodi, UX & Data Designer bij CLEVER°FRANKE, ons mee op een diepere duik in de materie. Hij sprak uitgebreid over een intrigerend project, belichtend elke stap en de struikelblokken die hij tegenkwam.

Op het event deelde Amanda Nedermeijer, een Motion Designer, haar expertise in conceptontwikkeling. Ze richtte zich op het belang van een sterk concept voor het effectief inzetten van keyframes, kleuren, typografie en eases in motion design.

René Verbong, voormalig Creative Director bij DEPT, behandelde het vertalen van klantvragen naar strategische merkverhalen. Hij legde uit hoe een helder concept kan bijdragen aan het neerzetten van een sterk merk.

Tijdens het event deelde Tijmen Ennik, interactietechnoloog bij Het Klokhuis, zijn ervaringen in het maken van interactieve producten, zoals de Klokhuis Scanner. Deze app gebruikt AI en AR om onzichtbare huisdiertjes zichtbaar te maken. Ook lichtte hij toe hoe deze technologieën zorgen voor innovatieve belevingen.

Jennifer van Exel, Serious Games Designer bij Studio ToiToi, sprak over het gebruik van serious games om gedrag spelenderwijs te veranderen, en hoe haar werk organisaties helpt toekomstbestendig te worden.

Dit event staat in het teken van verschillende vormen van aandacht. Waar gaat je aandacht bewust of onbewust naar toe, op welke manier spelen je hersenen een rol hierin en wat voor inzichten zijn er te halen op basis van hersenactiviteit? Maar ook: hoe wordt het web ervaren door iemand met een visuele beperking, en welke verantwoordelijkheid kunnen wij als bureau hierin nemen?

Word deel van onze community

Laat je inspireren en verbind je met een divers netwerk van creatieve talenten.

Bekijk onze vacatures