Vogelbescherming

Impact

Met een heldere campagne en een opvallende mascotte geven wij een stem aan de vogels van Nederland. Hiermee maken wij mensen bewuster van de problemen in de natuur en maken we duidelijk hoe kiezers een verschil kunnen maken in het stemhokje. Zo helpen wij Vogelbescherming Nederland en BKB met hun campagne voor de verkiezingen op 15 maart 2023. De animaties zijn inmiddels al miljoenen keren bekeken op Instagram, Linkedin en Facebook.

De vraag

Niet iedereen weet dat de Nederlandse natuur hard achteruit gaat. Laat staan welk effect dat heeft op veel vogelsoorten. En weinig kiezers kennen de rol van de provinciale staten en waterschappen hierin. Vogelbescherming Nederland en BKB willen daar verandering in brengen met een online campagne. Ze vroegen ons hiervoor beeldmateriaal te ontwikkelen, een visuele stijl en… een campagnevogel! Een unieke vogel die kiezers oproept om voor de natuur (en de vogels) te kiezen.

Het proces

We starten ons proces bij de ontwikkeling van het karakter. Vanaf de eerste schetsen werken we nauw samen met de klant. In tussentijdse presentaties toetsen we onze ontwerpen en creëren we een opvallende, herkenbare vogel. Daarna ontwikkelen we de campagnestijl gebaseerd op de huisstijl van de Vogelbescherming. Vervolgens redigeren we de aangeleverde teksten en ontwerpen we de content voor social media. Bij een social-campagne houden we rekening met verschillende beeldformaten. Vierkant, liggend, staand. We ontwerpen de animaties zo dat we ze eenvoudig kunnen aanpassen aan de gewenste formaten.

Lees hier meer over het ontstaan van de campagnevogel

Ook geïnteresseerd in een online campagne met een herkenbare stijl?

Wij vertellen je graag meer over onze mogelijkheden!

Neem contact op