Rabobank

Impact

Met de nieuwe illustratiestijl is de communicatie van Rabobank voortaan altijd visueel consistent en herkenbaar. Intern en extern. Of het nu gaat om de opmaak van jaarverslagen, animaties over nieuwe producten, het visuele ontwerp van creditcards of werkinstructies voor medewerkers. Vanaf nu is elke boodschap onmiskenbaar Rabobank en zijn haar visuele uitingen altijd onderscheidend en vernieuwend.

De vraag

Rabobank gebruikte veel verschillende (illustratie)stijlen, waardoor de consistentie van de uitingen en de herkenbaarheid van het merk afnamen. Aan ons de vraag één coherente illustratie- en animatiestijl te ontwikkelen. Een stijl die aansluit bij het merk Rabobank én voldoet aan de wensen van medewerkers, klanten en partners.  

Het proces

Stijlontwikkeling begint altijd met onderzoek. Waar is de klant naar op zoek? Dit doen we in co-creatie, met korte iteraties. Zo spelen we snel in op feedback. In sprints exploreert ons Design-team bijvoorbeeld vormentaal, kleur, expressie en overdrijving. Bij het maken van de uitgebreide stijlgids adviseren onze consultants over de verschillende design-aspecten en implementatie van de stijl. Inmiddels maken wij voor meerdere opdrachtgevers binnen Rabobank illustraties, infographics, animaties en zelfs interactieve producten. Ook werken we nauw samen met de brand manager om de visuele taal door te blijven ontwikkelen.

Gert Buist

Illustrator / Animator

Binnen de Rabobank-stijl zoeken we altijd naar heldere en leuke metaforen die de boodschap versterken. Zo komen we tot verrassende visualisaties die de vormtaal uniek maken.

Ook op zoek naar een unieke illustratiestijl voor jouw merk of organisatie?

Wij vertellen je graag over de meerwaarde en onze aanpak!

Neem contact op