PGGM

Impact

Samen met PGGM hebben we voor het Pensioenfonds Zorg en Welzijn een klantreis ontwikkeld die gericht is op heldere pensioencommunicatie. Dit is essentieel voor de transitie naar een nieuwe pensioenregeling, waarbij de behoeften en het vertrouwen van de deelnemers centraal staat.

De klant

PGGM is een van de grootste pensioenuitvoeringsorganisaties van Nederland. Haar opdrachtgever PFZW is het een na grootste pensioenfonds van Nederland. Samen staan ze voor de financiële toekomst van mensen die in deze sector werken of werkten. PGGM beheert de pensioenen van verschillende pensioenfondsen, waaronder PFZW. De uitdaging is momenteel om 3 miljoen mensen naar de nieuwe pensioenregeling te laten overstappen en daarbij helder te communiceren.

De vraag

PGGM adviseert het pensioenfonds bij de wijze waarop zij communiceert. PGGM vroeg ons mee te helpen met het neerzetten van een sterke en doordachte klantreis voor PFZW. Om deelnemers vertrouwen te geven in een eerlijke transitie, is heldere communicatie essentieel. De klantreis diende hierbij ondersteunend te zijn en bovendien kwalitatief gevalideerd bij de doelgroepen. Een klantreis waarbij haar doelgroepen op de juiste manier, op de juiste momenten én vanuit hun eigen belevingswereld worden geïnformeerd.

De aanpak

In co-creatie met het kernteam van PGGM hebben wij de reis van de deelnemers, pensioengerechtigden en slapers bij PFZW in acht weken verkend en doorgrond. Vanuit Clarify consultancy hebben we creatieve technieken ingezet om tot effectief resultaat te komen. Wie zijn de doelgroepen, wat zijn hun zorgen en informatiebehoefte? Samen hebben we creatieve concepten verkend waarmee we de deelnemer echt kunnen bereiken. Daarbij hebben we steeds het belang van het nu benadrukt, in plaats van het alleen een zorg voor later te laten zijn.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Wij leggen er graag meer over uit en bekijken samen hoe je dit het beste voor jouw project in kunt zetten.

Neem contact op