KWF Kankerbestrijding

Visuele stijl

KWF Kankerbestrijding zet zich ervoor in om kanker de wereld uit te krijgen. Om daar te komen is niet alleen veel geld nodig, het kost ook veel tijd. Denk maar eens aan het testen van een nieuw medicijn, hoeveel tijd gaat daar overheen? En een microscoop, wat zou die kosten?

Over de klant

Minder kanker, meer genezing en betere kwaliteit van leven, daar zet KWF Kankerbestrijding zich voor in. Dat doen zij door onderzoek te subsidiëren, voorlichting te geven en patiënten te ondersteunen. Jaarlijks maakt KWF zo’n 400 onderzoeksprojecten mogelijk, en daar komt heel veel bij kijken.

Klantvraag

KWF Kankerbestrijding krijgt regelmatig vragen waar het geld dat ze gedoneerd krijgen eigenlijk aan besteed wordt. Al het onderzoek dat KWF doet kost ontzettend veel geld en tijd, maar voor veel mensen spreekt dat misschien niet direct tot de verbeelding. Daarom vroeg KWF Clarify daar een animatie over te maken. Ook de mijlpunten uit het jaarverslag van 2016 zijn in een animatie samengevat, wat een goed beeld geeft van waar de organisatie mee bezig is.

Behaalde resultaten

Animatie onderzoek

Wat komt er kijken bij een kankeronderzoek? Je staat er zo snel niet bij stil, maar bij onderzoek naar kanker en een medicijn tegen kanker komt heel veel kijken. In deze animatie wil KWF laten zien wat zij met het geld doet dat gedoneerd wordt, en hoe een nieuw medicijn ongeveer tot stand komt.

Gifjes onderzoek

In vijf gifjes, heel korte filmpjes die steeds herhaald worden, laten we in combinatie met tekst in beeld en animatie zien waar KWF zich voor inzet. Het klassieke wist-je-datje, maar dan in een modern jasje.

Animatie jaarverslag 2016

100.000 vrijwilligers op de been, 964 acties, 140 miljoen euro aan donaties: een greep van wat KWF in 2016 bereikt heeft om kanker te bestrijden. We hebben enkele mijlpalen uit het jaarverslag van 2016 gevat in een animatie.