KLM

High Performance Organisation

De luchtvaartsector verandert snel en klanten stellen meer eisen en vragen om lagere ticket prijzen. KLM streeft er naar om de meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij te zijn, maar hier is verandering voor nodig. We maakten een explanimation waarin de redenen voor deze verandering en het bijbehorende plan worden gecommuniceerd.

Over de klant

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de nationale luchtvaartmaatschappij en de op twee na grootste werkgever van Nederland. Sinds een fusie in 2004 maakt KLM deel uit van de AIR FRANCE KLM groep. Van deze groep maken onder meer ook de dochters KLM Cityhopper, transavia.com en Martinair deel uit.

Klantvraag

Om de nodige verandering te bereiken wil KLM de ‘High Performance Organization’ (HPO) inrichten. Om HPO uit te leggen aan al haar medewerkers, hebben zij gevraagd een animatie te maken die in gaat op het waarom van een HPO.

Behaalde resultaten

In een filmische en sfeervolle animatie laten we zien wat een High Performance Organization inhoudt en wat dit betekent voor KLM, haar medewerkers én haar klanten. In de stijl maken we gebruik van texturen en vloeiende shotovergangen.