Communicatiebureau voor kraakheldere verhalen

Ons communicatiebureau is gespecialiseerd in information design. We vertalen complexe informatie naar kraakheldere verhalen. We verduidelijken, leggen uit en verklaren, zodat jij en je doelgroep goed geïnformeerd het verschil kunnen maken. Met ons team van consultants, creatieven en developers brengen we inhoud, design en technologie op een logische manier samen en ontwikkelen we information design dat aanzet tot actie.

Wat we doen

Wanneer je iets begrijpt, kijk je anders naar de wereld om je heen. Door informatie slim te visualiseren en de boodschap precies af te stemmen, helpen we de doelgroep van onze klanten met een andere kijk op dingen. We noemen het information design. En het vormt de kern van wat we als communicatiebureau doen. Met onze expertises en middelen werken we aan verandervraagstukken, overheidscampagnes en innovatiemanagement.

Meer over onze aanpak

Hoe we werken

Helderheid staat centraal in alles wat we als communicatiebureeau doen. Van communicatiestrategieën tot interactieve datavisualisaties, met een constante focus op begrip bij de ontvanger. We hanteren een gebruikergerichte aanpak en zijn graag een sparringpartner voor onze klanten. Onze ontwerpmethodiek is onderzoekend en gefaseerd, gericht op grote ambities met een praktische start, om zo effectief mogelijk te werken en te groeien.

Meer over information design

Geschiedenis

Met Clarify geven we vorm aan de toekomst. En dat doen we al sinds 2003. Toen nog met Booreiland, in60seconds en Getting the picture. Drie gelijkgestemde bureaus, met elk een eigen specialisatie. Met Clarify hebben we in 2022 onze samenwerking officieel gemaakt en zijn we verder gegaan als één onafhankelijk communicatiebureau met een duidelijke missie: de wereld begrijpelijker maken. We richten ons daarbij op een aantal maatschappelijke thema's en werken voor zowel de commerciële sector als de Rijksoverheid. Als voorkeursleverancier werken we inmiddels al meer dan 15 jaar aan projecten binnen alle lagen van de overheid. Mede daarom hebben we in 2023, naast ons hoofdkantoor in Amsterdam, een tweede vestiging in Den Haag geopend.

Thema's

Er spelen meerdere thema's in de maatschappij die wij een warm hart toedragen. Dit zijn thema's waar complexe vraagstukken spelen die volgens ons echt moeten worden opgelost om de maatschappij als geheel vooruit te helpen. Wij helpen dan ook graag organisaties die met deze thematiek te maken hebben.

Diversiteit en inclusie spelen een cruciale rol binnen communicatie. Ze dragen bij aan het bereiken van een breder publiek en het bevorderen van gelijkheid. Zeker voor de overheid is dit een belangrijk thema. Met information design helpen we organisaties met het realiseren en visualiseren van hun visie en het toegankelijk maken van informatie. Lees meer...

Met de aanname van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) door de EU zijn steeds meer bedrijven vanaf 2024 verplicht om te rapporteren over de impact van hun activiteiten op mens en milieu. De EU-richtlijn vraagt van bedrijven om enorme hoeveelheden data en informatie te verzamelen, te verwerken en te publiceren. Wij zetten information design in om plannen concreet te maken en organisaties in beweging te brengen. Lees meer...

We hebben slimme oplossingen nodig om de energietransitie in gang te zetten. Maar wat betekenen deze plannen voor onze maatschappij? De maatregelen die we treffen zijn namelijk niet voor iedereen even voordelig of begrijpelijk. Hoe krijg je dan toch de belangrijkste stakeholders mee in je verhaal? Wij kijken met de ogen van een ontwerper naar de toekomst en helpen jouw organisatie de energietransitie te versnellen en soepel te laten verlopen. Lees meer...

Fintech heeft de laatste jaren een enorme opmars gemaakt, maar technologie maakt financiële materie er niet altijd begrijpelijker op. Wij helpen met op maat gemaakte apps, dashboards en visualisaties waarin efficiëntie, gebruiksgemak en betrouwbaarheid centraal staan. We transformeren complexe financiële data naar begrijpelijke inzichten en zorgen dat het aanleveren van deze data altijd simpel en veilig verloopt. Lees meer...

Nederland is een klein land met grote ambities. Gezien de beperkte oppervlakte moeten we kritisch kijken naar de keuzes die we maken. Wat zijn de plannen op het gebied van natuurbehoud, wonen en migratie? Wij helpen bij het bij elkaar brengen van stakeholders, het in kaart brengen van toekomstplannen en het vergroten van bereik middels information design. Lees meer...

Mobiliteit wordt steeds uitdagender, zowel op gebied van de fysieke ruimte als op duurzaamheid. Wij faciliteren samenwerking tussen de verschillende stakeholders, maken complexe mobiliteitskwesties toegankelijk en visualiseren toekomstvisies. Van Schiphol’s evolutie tot de integratie van deelvervoer. Zo wordt de toekomst van mobiliteit niet alleen duurzamer, maar ook inspirerend en helder. Lees meer...

Nederland staat aan de vooravond van nieuwe wettelijk vastgestelde pensioenregels (WTP). Zo worden pensioenen persoonlijker en transparanter, en wordt de premiestaffel straks voor alle leeftijden gelijk. Deze transitie heeft gevolgen voor werkgevers en werknemers. Wij helpen pensioenfondsen om al hun deelnemers hier goed over te informeren, zodat zij weloverwogen keuzes kunnen maken. Lees meer...

Benieuwd naar ons team?

Clarify bestaat uit een bonte verzameling van designers, animatoren, consultants, developers, copywriters, client managers en projectmanagers. Oftewel: doeners, denkers en dromers. Onze gemene deler? Talent! Ontdek de talenten achter onze verhelderende producties!

Ontdek ons team

Onze waarden

  1. Resultaatgericht

    We zijn toegewijd en efficiënt. Alles wat we doen draagt bij aan het eindresultaat: de wereld van onze opdrachtgevers begrijpelijk maken en in beweging brengen.

  2. Inventief

    We zijn flexibel en oplossingsgericht. Door wendbaar te zijn en alles uit de middelen te halen die we voor handen hebben, zijn we een betrouwbare partner die verder denkt.

  3. Vakkundig

    We zijn bedreven en professioneel. Onze expertise en ervaring zie je terug in wat we maken; het brengt al onze kwaliteiten samen en motiveert ons om te blijven vernieuwen.

  4. Doordacht

    We zijn intelligent en weloverwogen. We denken voordat we doen. Onze blik is kritisch en constructief, met gefundeerde oplossingen voor onze opdrachtgevers als resultaat.

  5. Open

    We zijn open-minded en toegankelijk. We zijn nieuwsgierig en geïnteresseerd. Naar elkaar, naar onze opdrachtgevers en naar wat er om ons heen gebeurt.

Voor wie we werken

Bij Clarify zijn we trots op onze samenwerking met een breed spectrum aan opdrachtgevers. We zijn de creatieve kracht achter projecten voor innovatieve organisaties zoals The Ocean Cleanup en tegelijkertijd een vertrouwde preferred supplier voor de Rijksoverheid. Onze klanten waarderen onze consistente kwaliteit en de professionele manier waarop we dit keer op keer als communicatiebureau realiseren. Dit vertrouwen is de basis waarom zij voor hun belangrijke projecten steeds weer bij ons aankloppen.